نشاط فراوان صنعت اینترنت چین همزمان با گشایش «اجلاس ووجِن ۲۰۲۴»

«اجلاس ووجِن کنفرانس جهانی اینترنت ۲۰۲۴» (WIC) روز سه شنبه ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) در شهر «ووجِن» استان «جه‌جیانگ» (شرق چین) آغاز به کار کرد. نمایندگان شرکت‌های فناوری پیشرفته و شرکت‌کنندگانی از بخش دیجیتال چین که در این رویداد حضور دارند، WIC را به عنوان یک پلتفرم حیاتی برای نمایش نتایج فناورانه چین، چشم‌اندازهای بازار دیجیتال و باز بودن، مورد ستایش قرار دادند.

«وانگ شی‌جین» رئیس اجرایی موسسه پژوهش هوش مصنوعی شرکت «آی‌فلای‌تک» در این باره روز سه شنبه به روزنامه «گلوبال تایمز» گفت: با توجه به تشدید رقابت جهانی در حوزه فناوری هوش مصنوعی، شرکت‌های هوش مصنوعی چین تلاش‌های خود را در نوآوری مستقل افزایش داده و ما در حال مشاهده نتایج مثبت این تلاش‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد که این شرکت متعهد به کمک به توسعه اینترنت جهانی از طریق توسعه محصولات مرتبط با هوش مصنوعی پیشرفته است و وعده همکاری با شرکای مختلف به منظور ایجاد یک فضای مجازی هوشمندتر، بازتر و فراگیرتر را مطرح کرده است.

در «نمایشگاه نور اینترنت» که یک رویداد جانبیِ WIC است، شرکت‌های چینی مثل «هواوی»، «بایدئو»، «علی‌بابا»، «تن‌سنت» و «آی‌فلای‌تک» و همچنین برنامه‌های کاربردی برای الگوریتم‌های هوش مصنوعی، محصولات محتوای تولید شده با هوش مصنوعی، اقتصاد کم‌ارتفاع، وسایل نقلیه متصل هوشمند و امنیت سایبری در کانون توجه قرار دارند.

شرک‌های خارجی حاضر شامل شرکت فناوری «مایکروسافت»، «آی‌بی‌ام» آمریکا، شرکت برجسته امنیت سایبری «کاسپراسکای» روسیه و شرکت نرم افزاری «اینفوسیس» هند هستند. این نمایشگاه شاهد حضور ۶۶۵ شرکت داخلی و خارجی و موسساتی از ۵۳ کشور و منطقه جهان است.

به زعم تحلیلگران، سالن نمایشگاه WIC دارای نقاط عطف کلیدی در بخش اینترنت چین و نوآوری‌های فناورانه چشمگیر است به نحوی که پیشرفت قابل توجه چین را در موج دیجیتالی‌سازی جهانی و سهم حیاتی این بخش در پیشبرد رشد اقتصادی جهانی را برجسته می‌سازد.

از شرکت کنندگان دعوت شده تا مشترکا روندهای توسعه فناوری دیجیتال پیشرفته، مثل ربات‌های انسان‌نما، محصولات فرهنگی و خلاق دیجیتال و پهپادهای هیدروژنی را از نزدیک مشاهده و بررسی کنند. بیش از ۴۰ مدل زبانی بزرگ و بیش از ۱۰ ربات دارای هوش مصنوعی در این نمایشگاه عرضه شده است.

چین طی دهه گذشته بی شک در خط مقدم فرآیند دیجتالی‌سازی جهانی بوده است. این تلاش‌ها نه فقط کمکی شایان به توسعه دومین اقتصاد بزرگ جهان کرده بلکه باعث افزایش سودهای توسعه در سراسر جهان شده است.

داده‌ها نشان می‌دهد، مقیاس اقتصاد دیجیتال چین از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۳ از ۱۱ تریلیون یوان (۱.۵۱ تریلیون دلار) به حدود ۵۴ تریلیون یوان، با برنامه‌های کاربردی اینترنت، شمار کاربران فضای مجازی و توسعه هوش مصنوعی پیشتاز در جهان، افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا