«بازار بزرگ بینالمللی شین جیانگ»؛ همگرایی فرهنگ و گردشگری در ترسیم دایره وحدت ملی
این روزها وقتی به شهر «ارومچی» مرکز شین جیانگ سفر میکنید، یکی از نقاطی که حتما باید از آن بازدید کنید، «بازار بزرگ بینالمللی شین جیانگ» است که نمونهای کوچک از توسعه اقتصادی و اجتماعی شین جیانگ به حساب میآید و به عنوان «پنجره شین جیانگ» شهرت یافته است.
△ بازار بزرگ بینالمللی ارومچی
بازار بزرگ بینالمللی شین جیانگ به عنوان یک جاذبه مهم در ارومچی، مجموعا ۱۰۰ هزار متر مربع مساحت دارد و یک نقطه دیدنی است که معماری منحصربهفرد، آداب و رسوم محلی، غذاهای بومی، میوههای خشک و تازه، میراث فرهنگی ناملموس و آوازها و رقصهای قومی را در خود گرد آورده است.
وقتی در بازار بزرگ ارومچی قدم میزنید، فروشگاههای چشمنواز، آکنده از فرشهای رنگارنگ، پارچههای ابریشمی، زیورآلات نقرهای و کالاهای دیگر خودنمایی میکنند. عطر برههای کبابی، نودلهای مخلوط، پلوهای خوشعطر، شیرینیهای قطعهقطعه شده و میوههای خاص، بیوقفه حواس چشایی شما را تحریک میکنند. در میان ازدحام خیابان، نوای موسیقی محلی روحنواز، فضایی بهیادماندنی میآفریند.
△اجرای فروشگاه سازهای ویژه شین جیانگ در بازار بزرگ، گردشگران زیادی را به تماشا و تحسین وا میدارد
△مردم در حال خرید کباب در بازار بزرگ
بازار بزرگ همچنین پروژههایی از میراث فرهنگی ناملموس همچون ساخت سازهای ملی، نقاشی روی پوست و حکاکی روی چرم را معرفی کرده و با این کار، بازار فرهنگی و خلاقی با محوریت نمایش میراث فرهنگی ناملموس، فرهنگ روزِ ملی، آواز و رقص، خوراکی و دیگر موضوعات شکل داده است. گردشگران سراسر جهان اینجا جمع میشوند تا جذابیت گروههای قومی چندفرهنگی شین جیانگ و مهماننوازی مردم محلی را تجربه کنند.
△نمایش زیورآلات ویژه شین جیانگ در بازار بزرگ
بیش از سه هزار مغازهدار در بازار بزرگ ارومچی فعالیت میکنند که از گروههای قومی «هان»، «اویغور»، «هوی»، «قزاق»، «مغولی»، «قرقیز» و سایر اقوام هستند. سال گذشته، در «همایش ملی تقدیر از وحدت و پیشرفت اقوام»، «مرکز خدمات جامع منطقه گردشگری بازار بزرگ اورومچی» نیز عنوان افتخاری «جمعیت نمونه وحدت و پیشرفت اقوام کشور» را کسب کرد.
△اجراهای ملی در بازار بزرگ بینالمللی
△عکس یادگاری گردشگران در بازار بزرگ بینالمللی
مرکز خدمات جامع منطقه گردشگری بازار بزرگ اورومچی طی سالهای اخیر با تاکید بر تقویت احساس همبستگی ملت چین به عنوان محور اصلی، از اثر همافزایی جامع «کارت ویزیت طلایی» بازار بزرگ بهره کامل گرفته و برندی ویژه با عنوان «سه دایره» ایجاد کرده که شامل دایره تعامل فرهنگی «وحدت و پیشرفت ملی + گردشگری فرهنگی»، دایره رونق مشترک و دایره دوستی اقوام است.
مرکز خدمات جامع منطقه گردشگری با ارائه حمایتهای سیاستی، تخفیف اجارهبها، وامهای خرد و اتاقهای پخش زنده مشترک، از کارآفرینان تمامی اقوام پشتیبانی میکند. این مرکز با اقداماتی مانند بهینهسازی چیدمان واحدهای تجاری و بهبود محیط کسبوکار، پویایی فعالان بازار را بیش از پیش تقویت کرده، به مردم محلی از اقوام مختلف کمک میکند تا از محل گردشگری کسب درآمد کنند و سطح معیشت خود را ارتقا دهند، و در نهایت، ادغام فرهنگ و گردشگری، دایرهای «متحدالمرکز» از وحدت ملی ترسیم میکند.