اقتصاد تعطیلات چین؛ پویایی صنعت گردشگری و جلب اعتماد جهانی

در طول تعطیلات تازه روز ملی و جشن عید نیمه پاییز چین ، این کشور شاهد گسترده‌ترین سطح سفرها و مصرف در حوزه گردشگری بود و آمارهایی که در این طول این تعطیلات هشت روزه(اول تا هشتم اکتبر جاری) در چین ثبت شدف حاکی از ثبت رکوردهای جدید در تمام بخش‌ها است.

 بر اساس برآوردهای وزارت حمل‌ونقل چین، این کشور از اول تا هشتم اکتبر شاهد حدود دو میلیارد و ۴۳۲ میلیون نفر-سفر در سراسر چین بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. داده‌های پلتفرم “دویین” (Douyin یک پلتفرم برای فروش غذا و دیگر خدمات) نیز نشان می‌دهد که فروش گروهی غذاهای محلی در طول تعطیلات اخیر ۷۶ درصد افزایش یافته، نوشیدنی‌های پاییزی ۵۷  درصد و درخواست برای استفاده از اقامتگاه‌ها نیز ۵۰ درصد رشد داشته‌اند. همچنین فروش گیشه سینماهای چین در طول این تعطیلات نیز رقم بسیار قابل توجهی را ثبت کرد و از مرز ۱.۷ میلیارد یوان گذشت.

میزان سفرهای دو طرفه” بین چین و سایر نقاط جهان نیز قابل توجه است. بر اساس اداره ملی سفر و مهاجرت، برآورد می شود چین در طول این تعطیلات، به طور میانگین شاهد دو میلیون تردد مرزی در روز باشد. اقتصاد تعطیلات چین با ریتم و پویایی متمایز خود، در حال القای اعتماد به جهان است.

 چین با اجرای سیاست های جدید، متعهد شده است که درهای این کشور را به روی دنیای خارج، بیشتر و بیشتر باز کند . افزایش سفرهای ورودی به چین در طول تعطیلات روز ملی و جشن عید نیمه پاییز، گواه روشن این تعهد چین است. داده‌های شرکت “کوجونار” به عنوان یک آژانس مسافرتی آنلاین مستقر در پکن، نشان می‌دهد محبوبیت “سفر به چین” همچنان رو به افزایش بوده، به طوری که تعداد مسافران خارجی پروازهای داخلی چین در اولین روز تعطیلات نسبت به سال قبل بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته و به ۷۰ شهر در سراسر کشور گسترش یافته است. افزایش تعداد کشورهایی که شهروندان آنها می توانند بدون ویزا به چین سفر کنند، نشان دهند آن است که چین در حال عمل به وعده های خود برای گشودگی و درهای باز و تزریق نیروی تازه به تحرک جهانی و تبادلات فرهنگی است.

 سفر هر گردشگر خارجی به چین، در اصل به معنای به اشتراک‌گذاری دستاوردهای توسعه چین است. از سفرهای راحت با قطارهای تندرو و سیستم پرداخت‌های آسان موبایلی گرفته تا شبکه گسترده اینترنت پرسرعت و تقویت زیرساخت‌ها و استانداردهای زندگی، باعث شده تا تجربه سفرهای لذت بخش و باکیفیتی برای گردشگران فراهم شود. رشد گردشگری خارجی چین پیام‌های صلح، دوستی و انرژی مثبت را به جهان منتقل می‌کند.

 سفرهای خارجی گردشگران چینی نیز به همان اندازه پررونق است. داده‌های پلتفرم‌های مسافرتی مرتبط نشان می‌دهد در طول تعطیلات روز ملی و جشن عید نیمه پاییز، رزروهای سفرهای خارجی نسبت به سال قبل بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 علاوه بر افزایش سفرها در طول تعطیلات اخیر، همچنین بخش عظیمی از پتانسیل مصرف چین در طول این تعطیلات آزاد شد و مصرف ها در حوزه های فرهنگی و گردشگری به نقاط رشد مهمی تبدیل شدند. گردشگران خارجی در چین محصولات فرهنگی منحصر به فرد و محصولات محلی را خریداری می‌کنند. همچنین علاقمندی آنها به سبک زندگی شبانه و گردشگری شبانه و فرهنگ غذایی چین، رونق بازار مصرف این کشور را تقویت می‌کند.

 همچنین ، بطور متقابل، هزینه هایی که گردشگران چینی در خارج از کشور انجام می دهند، نیروی تازه‌ای به اقتصاد جهانی تزریق می‌کند. اهمیت این “جریان سفرهای دو طرفه” بین چین و جهان خارج، فراتر از مزایای صرفا اقتصادی اهمیت است و تبادل و تعامل متقابل تمدن‌های مختلف را نیز تسهیل می‌کند.

 یک پدیده شایان توجه این است که امروزه در طول تعطیلات اصلی چین مانند عید بهار، روز کارگر و روز ملی، تمام جهان این مناسبت ها و تعطیلات چین را مورد توجه قرار می دهند و تعداد رو به رشدی از مردم کشورهای مختلف جهان علاقه دارند در شادی جشن‌های چینی شریک شوند. جشن‌های چین، جشن جهانی است و اعیاد چینی به طور فزاینده‌ای در حال به دست آوردن اهمیت جهانی هستند.

 درشرایطی که جهان با سیاست های یکجانبه‌گرایی و حمایت‌گرایی تجاری برخی دولت ها مواجه است، اما “جریان جهانی” چین در طول تعطیلات روز ملی و جشن نیمه پاییز تامل‌برانگیز است. همان‌طور که در این تعطیلات مشاهده شد، توسعه چین به طور عمیق از این رویه مهارناشدنی “جهانی‌سازی” بهره برده است و چشم انداز زیبای توسعه مشترک و ترویج متقابل دوستی با چین، با استقبال گسترده مردم سراسر جهان روبرو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا