بازی های زمستانی هاربین و رونق اقتصاد یخ و برف چین

اقتصاد برف و یخ و تفریحات زمستانی در چین، یک نظام و سیستم اقتصادی جامع است که توسط صنایع متعدد به حرکت و پویایی درمی آید. در سال های اخیر، با بهبود استاندارد زندگی مردم چین، این بخش از اقتصاد ( اقتصاد یخ و برف) به سرعت ظهور کرده و به موتور محرک مهمی برای توسعه اقتصادی منطقه ای تبدیل شده است.

بر اساس یک تحقیق در مورد توسعه صنعت یخ و برف چین، ارزش اقتصادی این بخش از ۲۷۰ میلیارد یوان چین (حدود ۳۷.۶ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۵ به ۹۷۰ میلیارد یوان (حدود ۱۳۵ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۲۵ به یک تریلیون یوان (حدود ۰.۱۴ تریلیون دلار) برسد. این رشد در درجه اول، ناشی از محبوبیت ورزش های یخی و برفی و افزایش و رونق صنعت گردشگری یخ و برف در چین است.

تأثیر اقتصاد یخ و برف را می توان از چند جنبه مختلف مشاهده کرد:

محبوبیت ورزش های زمستانی و تفریح های یخی و برفی افزایش یافته است و تعداد افراد شرکت کننده در این رویدادها در حال حاضر به ۳۱۳ میلیون نفر رسیده است. انتظار می رود این تعداد تا سال ۲۰۲۵ از ۴۰۰ میلیون نفر فراتر رود.

همچنین ، صنعت تولید تجهیزات بازی ها و تفریح های زمستانی  تفریحات یخ و برف نیز رشد کرده است. بر اساس داده های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، تعداد شرکت های تولید کننده تجهیزات تفریحات زمستانی و یخ و برف از حدود ۳۰۰ در سال ۲۰۱۵ به ۹۰۰ در سال ۲۰۲۳ سه برابر شده است و درآمد فروش آن، از کمتر از ۵ میلیارد یوان (حدود ۰.۷ میلیارد دلار) به ۲۲ میلیارد یوان (حدود ۳.۰۶ میلیارد دلار) افزایش یافته است. میزان بازار خرید و فروش تجهیزات اسکی در سال ۲۰۲۳ به ۱۵ میلیارد یوان (حدود ۲.۰۹ میلیارد دلار) رسید و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ از ۲۰ میلیارد یوان (حدود ۲.۷۸ میلیارد دلار) فراتر رود.

فناوری های جدید تولید برف و تجهیزات هوشمند مرتبط با ورزش و تفریحات اسکی، باعث گسترش پیست های اسکی شده، باعث آسان تر شدن و ایمنی بیشتر این ورزش برای علاقمندان شدن و به صنعت زمستانی یخ و برف، انرژی و نشاط جدیدی بخشیده است.

رویدادها و فعالیت های زمستانی و یخی و برفی درحال افزایش و گسترش است و این امر باعث توسعه بیشتر در حوزه صنایع مرتبط می شود. در طول بازی های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، درآمد گردشگری یخ و برف بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت. در همان زمان، کارناوال های یخ و برف، جشنواره های یخ و برف و سایر رویدادها در سراسر کشور تعداد زیادی از علاقمندان را به خود جذب کرد و باعث رونق بیشتر اقتصاد یخ و برف شد.

روند گرم تر شد و و پر رونق تر شدن بازار و صنعت گردشگری یخ و برف در چین همچنان در حال گرم تر شدن است و صنایع مرتبط مانند هتل ها ، خدمات و حمل و نقل را تقویت می کند. آکادمی گردشگری چین با انتشار گزارشی پیش بینی کرده است که در طول فصل زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵، ۵۲۰ میلیون سفر گردشگری تفریحی یخ و برف انجام خواهد شد که انتظار می رود درآمد حاصل این گردشگری زمستانی، از ۶۳۰ میلیارد یوان (حدود ۸۷.۶۲ میلیارد دلار) فراتر رود.

نوآوری در حوزه فناور های مختلف، همچنان به صنعت جذاب یخ و برف شتاب بیشتری می بخشند. ظهور فناوری های مرتبط با حوزه های مجازی و تعامل هوشمند میان انسان و ماشین، محدودیت های جغرافیایی و آب و هوایی درباره ورزش های یخی و برفی را از میان برداشته و فعالیت های یخی و برفی را عملا در تمام طول سال امکان پذیر می سازد. علاوه بر این، نوآوری در تجهیزات هوشمند مرتبط با اسکی و سایر فناوری ها به طور قابل توجهی، میزان علاقمندی و البته ایمنی افراد علاقمند به فعالیت ها  تفریحات یخ و برف  را افزایش داده و نشاط جدیدی را به اقتصاد یخ و برف بخشیده است.

نکته پایانی اما مهم اینکه ، شرکت های چینی از طریق همکاری با شرکت ها و برندهای مشهور بین المللی در حوزه ورزش های زمستانی و اقتصاد یخ و برف، می توانند به طور مشترک پتانسیل های بازار جهانی را کشف کنند. چین با میزبانی از رویدادها و فعالیت های بین المللی یخ و برف، نفوذ و اثرگذاری خود را در حوزه های بین المللی اقتصاد یخ و برف  افزایش داده و نقش و سهم “قدرت چین” در کمک به اقتصاد جهانی یخ و برف را به نمایش می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا